جمعه, سپتامبر 20, 2024

چند ترفند آرایش لایت

آرایش لایت چیست؟

آرایش لایت یا ملایم رایج‌‌ترین سبک آرایشی در اروپاست که به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن و لوازم آرایشی سبک، به این نام شناخته می‌شود.
این سبک آرایش به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌ها و زیبایی‌های طبیعی صورت خود را به بهترین صورت نشان دهید.
البته بعضی مناسبت‌ها مثل عروسی یا مهمانی نیاز به آرایش‌های فانتزی و غلیظ تر دارند اما بیشتر فعالیت‌های روزمره نیازمند چهره ساده و زیبا در عین حال شاداب هستند.
نکته مهم در رابطه با آرایش ملایم، سلامت و شفافیت طبیعی پوست است.
پس حتما مراقبت روزانه پوستی خود را فراموش نکنید.

معنی آرایش لایت در میکاپ تخصصی

به آرایشی سبک گفته می‌شود که طرح ساده‌ای دارد، حداکثر از ترکیب سه رنگ مکمل و واضح تشکیل شده است.
در این مدل آرایش رنگ‌ها باهم تناسب و نزدیکی منطقی دارند و محو هستند.

در ادامه می‌خواهیم چند گام تا یک آرایش لایت و بی نقص را به شما معرفی کنیم.

آرایش لایت
آرایش لایت

• قدم اول: مرطوب کننده

یک سبک آرایش لایت، با مراقبت از پوست شروع می‌شود. از یک مرطوب کننده SPF دار استفاده کنید که ضمن نرمی و رطوبت رسانی به پوست از اشعه‌های مضر خورشیدی و نور شدید طی روز محافظت می‌کند. در غیر این صورت حتما از یک ضد آفتاب مناسب پوست استفاده کنید.
مرطوب کننده‌ها می‌توانند پایه یک آرایش خوب باشند و در بهتر دیده شدن سایر محصولات روی پوست کمک کنند.

• قدم دوم: پرایمر

از یک پرایمر خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. پرایمرها ظاهر آرایش را برای مدت زمان طولانی خوب نگه می‌دارند، پس از یک محصول سبک با قابلیت آبرسانی استفاده کنید.

• قدم سوم: کرم پودر

برای یک پوشش راحت در تمام مدت روز از یک کرم پودر با فرمول سبک استفاده کنید.
می‌توانید از یک کرم پودر مات بدون براقی با خاصیت آبرسانی کمک بگیرید. یک لایه نازک کرم را با کمک اسفنج یا براش به آرامی رو پوست صورت پخش کنید تا رنگ آن روی پوست یک دست شود. اگر کرم پودرپوشش مورد نظر را به آرایش صورتتان نداد استفاده از کانسیلر را قبل از کرم پیشنهاد می‌کنیم.

• قدم چهارم: آرایش گونه

برای داشتن یک آرایش سبک دیگه نیاز به کانتورینگ، هایلایتر و برنزر نیست. پس برای رنگ و شادابی بیشتر چهره از یک رژ گونه با رنگ ملایم، روشن و سبک استفاده کنید.
با یک براش رژگونه را از روی استخوان گونه تا بالا امتداد دهید و پخش کنید.

• قدم پنجم: سایه چشم

با اینکه برای یک آرایش لایت مجبور نیستید از سایه چشم استفاده کنید، اما کمی رنگ ملایم و شاد میتواند چهره شما را شادتر نشان دهد. به آرامی یک لایه نازک از رنگ دلخواه را پشت پلکتان پخش کنید و مطمئن شوید چین‌های پلک را پوشش می‌دهد.

• قدم ششم: خط چشم

دقیقا مثل سایه چشم، کشیدن خط چشم نیز ضرورتی ندارد. اما برای زیباتر نشان دادن چشم ها و پر رنگ‌تر کردن خط مژه‌ها می‌توانید از یک خط چشم باریک استفاده کنید و با یک قلم آرایشی کوچک آن را محو کنید.

• قدم هفتم: ریمل مژه

از یک ریمل قابل شستشو که برای مژه ها احساس سنگینی نمی‌کند استفاده کنید. این کار چشم ها را زیباتر و پر رنگ‌تر در عین سادگی نشان می‌دهد.
میتوانید از ریمل‌های قهوه ای که آرایش چهره شما را طبیعی‌تر می‌کند کمک بگیرید.

• قدم هشتم: بالم لب

استفاده از مرطوب کننده‌های لب دقیقا مانند مرطوب کننده پوست ضروری است، زیرا ظاهر لب را سالم و بدون خشکی، نرم و زیبا جلوه می‌دهد.
پس قبل از رژ لب، از یک بالم مناسب که دارای SPH است و خاصیت ضد آفتاب دارد استفاده کنید.

• قدم نهم: رژ لب

مانند تمام قسمت‌های قبلی، برای این بخش نیز، استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن مانند هلویی توصیه می‌شود.
مقداری کمی از رژ لب را روی لب‌ها بمالید سپس با نوک انگشت آن را پخش کنید و در آخر برای یک دست شدن رنگ، لب‌ها را به هم بمالید.

آرایش لایت امروزه به دلیل از دست ندادن حالت معصوم و طبیعی چهره، و امکان استفاده در اکثر مکان‌ها و رویدادها از جمله در دانشگاه و مدارس، محیط کار و اداره و… طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.
باید بدانید آرایش برای دو چندان کردن زیبایی‌های خدا دادی چهره شماست به طوریکه شاداب‌ترو زیباتر بدون تغییر کلی در صورت دیده شوید. پس آرایش‌های لایت و ملایم بهترین گزینه برای دوست‌داران چهره‌های طبیعی است.

رژ لب
رژ لب

منابع: beauty magazine

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

چند ترفند آرایش لایت آرایش لایت چیست؟ آرایش لایت یا ملایم رایج‌‌ترین سبک آرایشی در اروپاست که به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن و لوازم آرایشی سبک، به این نام شناخته می‌شود.این سبک آرایش به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌ها و زیبایی‌های طبیعی صورت خود را به بهترین صورت...